Najnowsze informacje - nurkowanie, podróże, fotografia podwodna i sporty wodne

Norweska organizacja do spraw promocji handlu i turystyki zamyka swój oddział w Polsce

231

Zamknięcie oddziału turystycznego oznacza zakończenie działań promocyjnych w Polsce i będzie odbywało się stopniowo do końca trzeciego kwartału tego roku.

Innovation Norway rozpoczęło promocję turystycznych atrakcji Norwegii w Polsce blisko 10 lat temu, w reakcji na wzrost liczby wyjazdów polskich turystów nad fiordy. W 2008 roku utworzony został oddział turystyczny przy Biurze Handlowym Ambasady Królestwa Norwegii w Warszawie. Od tego momentu Norwegia wyraźniej zaistniała w mediach i w świadomości polskich turystów, którzy mogli zaplanować swój urlop korzystając ze strony VisitNorway.pl i dołączyć do grona 30 tysięcy fanów Norwegii na Facebooku. Także polskie biura podróży uzyskały wsparcie uczestnicząc w workshopach, seminariach i wyjazdach studyjnych. Norwegia była krajem partnerskim największych targów turystycznych w Polsce, pojawiała się na okładkach najważniejszych tytułów prasowych.
Dziesięć lat temu w Norwegii odnotowano 105 tysięcy noclegów z Polski. W 2013 roku ta liczba wzrosła do 242 tysięcy, a Polacy znaleźli się wśród dziesięciu narodów najchętniej odwiedzających Norwegię.
Decyzja o wycofaniu się z promocji turystycznej w Polsce podyktowana jest zmianami organizacyjnymi w ramach Innovation Norway i koniecznymi cięciami budżetowymi.
Informacja prasowa
zostaw komentarz