Aston Martin, marka, której nie trzeba nikomu przedstawiać a znawcą reklamować. Linie samochodów idealnie wpisujące się w klimat szybkości, sportowych zapierających dech w piersiach symboli luksusu na czterech kołach.
Jakby tego było mało, firma, która tworzyła futurystyczne koncepcje samochodów dla superbohaterów, zajęła się projektowaniem najnowocześniejszych pojazdów podwodnych.
W ubiegłym roku Aston Martin rozpoczął współpracę z Triton Submarines, producentami pojazdów podwodnych.
Celem tak ciekawej kooperacji jest stworzenie jednostki zbliżonej osiągami i stylistyką do samochodów sportowych.
Niedawno zakończono fazę projektową i rozpoczęto produkcyjną, dzięki czemu zdradzono już kilka ciekawych informacji dotyczących Projektu Neptun.
Dla firm najważniejsze podczas projektowania było uzyskanie równowagi między hydrodynamiką, stylem i luksusem wnętrz, tak abyśmy otrzymali niezawodną i niezatapialną jednostkę z wydajnością i ładownością Aston Martina.
„Wygląd zewnętrzny projektu Neptune wiele zawdzięcza dążeniu do osiągów” – powiedział wiceprezes i dyrektor kreatywny Aston Martin Marek Reichman. „Podobnie jak w przypadku Aston Martin Valkyrie, poświęciliśmy wiele uwagi hydrodynamice, jak i wyglądowi, niektóre z tych szczegółów mogą nigdy nie zostać zauważone, ale ich efekt będzie z pewnością odczuwalny”.
Zapewne niektóre szczegóły nie będą aż tak odczuwalne, ale na pewno mogą być porównywalne. Neptun osiąga prędkość powyżej 5 węzłów (9,2 km / h). Jest więc szybszy niż poruszające się z maksymalną prędkością 3 węzłów (5,6 km / h) inne pojazdy Tritona.
Według założeń, Neptun będzie czterokrotnie przewyższał możliwościami przyspieszania Tritona 3300/3, innego modelu firmy.
Maksymalna głębokość zanurzenia Neptuna wynosi 500 m, co czyni go bardziej zbliżonego klasą do lżejszego, mniejszego pojazdu, Triton 1650/3 LP.
Nadal nie zdradzono informacji dotyczących układu napędowego, ale wspomniano o zwiększonej mocy. Dwa wyższe modele trzyosobowe Tritona korzystają z mocy 5 KM (3,7 kW), zasilane przez 30-kWh akumulator, pracujący do 12 godzin.
Akrylowy kokpit kryje wnętrze typowe w stylu Astona Martina. Skórzane siedzenia dla pilota i pasażerów uszyto ręcznie, z wykończeniami z włókna węglowego.
Zespół projektowy firmy Aston Martin opracował trzy propozycje stylistyczne, z których każda oferuje kombinację kolorów i wykończeń wybranych tak, aby podkreślić połączenie klimatu sportowych, luksusowych i morskich.
Limitowana edycja Neptuna ma się ukazać jeszcze w 2018 roku, w cenie 3,3 miliona dolarów.
www.tritonsubs.com