W grudniu 2013 roku, podwodny pojazd załogowy Pisces V zajmujący się badaniem oceanu wokół wysp Hawajskich współpracując z NOAA natrafił na wrak I-400, leżący na głębokości 701 m.
Niedawno, podczas prowadzenia dalszych prac badawczych finansowanych przez NHK (japoński publiczny nadawca radiowo-telewizyjny) i przy współpracy z NOAA po raz pierwszy od czasu zatopienia, udało się sfilmować jeden z hangarów samolotowych I-400. Odnaleziono hangar, wieżę dowodzenia i dzwon.
Źródło: University of Hawaii
Okręty podwodne typu STO I-400
Okręt podwodny Sen Toku – typ japońskich okrętów podwodnych z okresu II wojny światowej.
Napęd: silnik wysokoprężny, silnik elektryczny, dwie śruby
Prędkość – nawodna: 18,7 węzłów, podwodna: 6,5 węzła
Zasięg: 37 500 mil morskich przy prędkości ekonomicznej 14 węzłów
Załoga: 144
Uzbrojenie: 1 działo kalibru 140 mm, 10 działek 25 mm Typ 96 (3xIII, 1xI), 8 wyrzutni torpedowych 533 mm z zapasem 20 torped
Wyposażenie lotnicze: 3 samoloty Aichi M6A1 Seiran
Zbudowano tylko 3 okręty tego typu w latach 1944-1945: I-400, I-401 oraz I-402
Załadunek i rozładunek samolotów: Przed startem przy pomocy katapulty do kadłuba samolotu mocowano pływaki przechowywane osobno. Samoloty po lądowaniu na wodzie były ładowane na pokład przy pomocy dźwigu.
I-402 został przerobiony na tankowiec mający przewozić ropę z Indochin do Japonii, ale również nie zdążył wykonać zadania i został zatopiony w pobliżu wysp Gotō w 1946.
I-403 został prawie ukończony, lecz miał problemy z silnikami i został zniszczony w doku.
Budowę kolejnych okrętów tego typu (I-404 oraz I-405) przerwano, mimo że I-404 był gotowy w 90%. Budowa dalszych 13 okrętów tego typu została odwołana, wobec zakończenia II wojny światowej.źródło: Wikipedia